Review of Xperia X10 Mini Pro!

Alhamdulillah! Akhirnya aku berjaya jugak merasa menggunakan sistem peranti Android yg semakin popular kini. Yg paling bestnye, buat pertama kalinya aku meng-update blog menggunakan sistem selular! Canggih dowh teknologi sekarang, jakun gile aku!

Aku juga turut bersyukur kerana buat masa ini, phone ini tidak mengundang masalah2 besar yg bleh buat aku berang. Cuma beberapa hari lepas je natang ni buat masalah tak leh terima message. Aku dah mula naik sedih dah sbb si dia tak message aku pon. Nasib baik la lepas tu dah ok, terus hilang rase sedih.

Buat teman2 semua, aku menggunakan phone Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro sekarang. Bukannye nak berlagak or menunjuk2, tapi just nak share je tentang produk ni. Mane tahu korang berminat ke, bleh beli gak since harga die pon berpatutan. Aku beli phone ni pon sebab kecewa dengan Satio yg aku hantar repair kat kedai tak siap2! Natang!

Xperia X10 Mini Pro. Comel tak?

Kelebihan:

*OS Android 1.6 (Donut) (boleh upgrade ke Gingerbread)

*Boleh download pelbagai aplikasi-aplikasi menarik via Android Market secara percuma mahupon berbayar

*QWERTY Keyboard sesuai untuk menaip message dgn lebih pantas

*Aplikasi laman sesawang seperti Facebook, Twitter, Tagged, Youtube turut ditawarkan

*Video dan audio playback yg sangat pantas tanpa sangkut-sangkut

*Sangat seronok ketika ber-chatting bersama teman-teman di Facebook

Kehanjingan:

*Speaker yg kurang memberangsangkan

*Kamera 5 megapixel hanya menawarkan fungsi-fungsi asas

*Perlu logout Facebook sekiranya anda tidak menggunakannya (kalau tidak kredit anda akan ditolak)

*Tidak menawarkan aplikasi video call

*Tidak menawarkan paparah HD

Itu sahaja kot yg aku nak komen pasal phone ni. Buat peminat2 phone Sony Ericsson, syarikat ini baru je melancarkan beberapa produk baru yg cambest seperti Xperia Play (gabungan phone dan PSP), Xperia Mini Pro (advance from Xperia X10 Mini Pro) dan latest Xperia Active. Ketiga-tiga produk ni sangatlah high tech, tunggu aku jadi arkitek baru bleh beli, haha!

Xperia Play

Xperia Mini Pro

Xperia Active

Gambar2 di atas adalah diambil originally dari laman sesawang rasmi Sony Ericsson “www.sonyericsson.com”. Layarilah ia sekiranya anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai produk2 di atas.

Ok le, sampai di sini sahaja. Tak sabar nak panjat Batu Caves Khamis ini. Bye…

About Mokha Ismail

Nothing to write. Still undiscovered!
This entry was posted in Shop Yourself. Bookmark the permalink.

8 Responses to Review of Xperia X10 Mini Pro!

  1. access says:

    hp ni ambik masa berapa jam utk full batery smasa charge?

  2. miylo meow says:

    hye,,, saya setuju pasal handphone sony ericsson satio.. sangat mengecewakan!
    macam nak campak dalam laut sebab selalu ‘hang’ dan bateri cepat habis.. huhu..

    sekarang saya tengah mencari pengganti baru.. nak try sony ericsson xperia pro..
    harap2 okey🙂

    • Mokha Ismail says:

      Sony xperia pro is better! Boleh rakam video HD, now pon harga die dlm rm550. Lagipon sistem peranti android sudah dapat tempat di hati pengguna

      • miylo meow says:

        saya dah beli sony xperia pro, heheh..
        sony xperia pro sangat best walaupun bukan samsung :p
        kalau ikutkan sony sekarang semakin maju sebab ada android.. makin cemerlang..
        maju sony ericsson selalu, hehehe!🙂

      • Mokha Ismail says:

        Yup, saya sokong… Btw, sony kini hanya dikenali dgn nama SONY sahaja. Tiada lagi Sony Ericsson ye

  3. e-ein says:

    kalau ori berapa agak2nya hp ni skg?

Leave a Reply

