MakaMokhaMembebel! (Parody of BilaBunBicara)

Haha! Dah sebulan lebih aku tak hapdet blog ni. Sorry le kepada yang menunggu, aku busy gile dgn kerja sampaikan sebulan aku tak cuti. Now dah okay! Yeay! Dgn sejumlah pulangan yang aku dapat untuk bulan ini, mostly aku habiskan time shopping semalam. Memang berbaloi! But entry kali ni bukan pasal aku nak cite pasal shopping, tapi pasal kawan aku ni, nama die Muhamad Faiz Bin Razak aka Bun. Dielah penulis blog bagi bilabunbicara yang famous tu!

Aku cukup tertarik dgn entry terbaru die yg bertajuk S.A.H.A.B.A.T. Aku mmg slalu baca ape yang dihapdet oleh Encik Faiz ni. Die slalu bercakap ttg persahabatan. Nowadays ni mmg susah nak cari sahabat yang baik, yang sanggup susah senang bersama, mmg payah! Tapi masih ade diluar sane insan yang masih memahami erti persahabatan.

bilabunbicara.blogspot.com

Bagi aku, Bun mmg sahabat yang baik! Walaupun die kadang2 lupe ttg kewujudan aku (contoh), tapi die masih mampu meminta maaf akan kesilapannya. Aku juga sgt hormat pada die kerana bagi aku die sorang je yang bleh bagi nasihat pada aku dan mampu menghalang aku dari melakukan kesilapan. Mmg aku ni unstoppable, tapi Bun je yang mampu men-stop-kan aku dari buat kesilapan.

Part 3: Sepetang bersama Bun & Haji bersama ragbi dan keledek goreng!

Aku tahu korang sentiasa melihat wajah kegembiraan yang terukir kat muke die tu, wajah riang seperti hidup tanpa masalah. Akan tetapi, pernahkah korang semua tanye derita seseorang itu? Aku tahu, setiap kali die dalam masalah, die akan cube melarikan diri, jauh dari semua orang, menyendiri. Kadang2 aku tgk kesian jugak, bile senang kawan bersepah2 sampai tak muat tangki (tangki?), bile susah, takde sape pon nak ddk bersama. Tapi aku dah tak risau sgt sekarang, sebab aku tahu die ade kawan2 sewaktu susah dan senang. Aku juga tahu yang bun sekarang sudah pandai memilih kawan. Apa yang aku nak sekarang, biarlah kegembiraan yang terukir diwajahnya itu kegembiraan yang pasti, dan bukan kegembiraan untuk menyembunyikan kepedihan di hati. Aku juga mendoakan agar rakan2 yang lain agar berada dalam keadaan yang serupa.

Part 5: Kelas Eco. Aku ingin melihat kegembiraan die seperti ini sentiasa...

Ingatlah, sentiasa berlaku adil dalam persahabatan. Jangan bile susah je, baru terhegeh-hegeh nak cari kawan. Bile senang semua lupe diri. Semua ni aku dah banyak kali rase, tapi takpelah. Aku kan mmg baik, suke tolong orang (perasan)! Hehe…

Kepada rakan-rakanku, hayatilah makna tersirat perpatah Mokha ini: “Biarlah kita berlaku kejam dalam memilih kawan, sebelum kawan berlaku kejam pada kita”.

About Mokha Ismail

Nothing to write. Still undiscovered!
This entry was posted in A Road to Love. Bookmark the permalink.

4 Responses to MakaMokhaMembebel! (Parody of BilaBunBicara)

  1. 9w2bun says:

    dodol… ko wat aku nangis…..

  2. nur aini says:

    die emang baek:)..ahak!

Leave a Reply

